tag:blogger.com,1999:blog-484031408617687294.post105002898993938850..comments2023-04-29T09:49:15.337+02:00Comments on kreatív hittan: Gyerekalkalmak céljaNoémihttp://www.blogger.com/profile/17382883670314875434noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-484031408617687294.post-11130138283535754672012-11-30T09:17:10.693+01:002012-11-30T09:17:10.693+01:00Milyen liturgiai elemre gondolsz? (ima, áldás) Ige...Milyen liturgiai elemre gondolsz? (ima, áldás) Igen, amiket írtál, az nálam is megvan. Talán tényleg abban van a hiba, hogy jobban szétválasztom a kettőt, mint kellene. Megkérdezhetem, hogy milyen anyagot használsz? Mi alapján építed fel az éves menetet? Esetleg publikálnád?:)))<br /><br />Az is érdekelne akár egy bejegyzés erejéig is, hogy miként látod a hitoktatás jövőjét az új rendszerbe, ami szerintem sokkal kötöttebb lesz mint most. zafiramhttps://www.blogger.com/profile/11808380109449578522noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-484031408617687294.post-18388484802195835772012-11-29T23:01:02.425+01:002012-11-29T23:01:02.425+01:00Nem gyülekezeti minden hittanom. Iskolában és óvod...Nem gyülekezeti minden hittanom. Iskolában és óvodában is tanítok. Fele-fele.<br />Az iskolában is ugyanaz a célom,amiket írtam.<br />Hitre nevelésnek tartom azt is, hogy imádkozunk együtt, azt meg tudom tenni az iskolában is. <br />Áldást az iskolában, az óvodában is ugyanúgy mondunk, és egyéb más dolgokat is. <br />Hogy miért jött Jézus, azt az iskolában ugyanúgy tudtam tanítani, mint a gyülekezetben.<br />Lehet, hogy azért is, mert az én fejemben egyszerűen nem válik ketté ez a kettő. <br />Az átálláshoz használom a liturgiai elemeket, amelyek segítenek egyértelműen megkülönböztetni a hittant minden más órától.Noémihttps://www.blogger.com/profile/17382883670314875434noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-484031408617687294.post-52752488136214951122012-11-29T21:11:58.660+01:002012-11-29T21:11:58.660+01:00Sokat gondolkoztam ma ezen. Pl. hittanórán is:))) ...Sokat gondolkoztam ma ezen. Pl. hittanórán is:))) Igen, egyetértek veled, ami a célt illeti. Én is ezen vagyok, de sokszor képtelenség összeegyeztetni a tananyaggal, mert abban olyan történetek is előjönnek, amiben nem mindig tudok nagy mélységeket belevinni. Ha a meglévő (én már a tervezett tantervet) használod, meg van kötve a kezed. Amit te végzel, ott te határozod meg, hogy a kitűzött célhoz melyik történetet választod. MÍg a tanterv esetén a kitűzött történethez - még akkor is, ha megadnak központi igazságot - igazítod az aktuális a mondandót. Számomra ezek áthidalhatatlan problémák. Igen, a vasárnapi gyerekfoglalkozásokon megvalósítható a hitre nevelés szép, előre látható felépítése, persze ott is csak akkor, ha te csinálod az egészet, mert ha más is belép, akkor már nem ugyanaz, de az iskolai hittanórákon erre a szép felépítésre csak törekvés történik. <br />Én igyekszem nem tanulás szagúvá tenni az órákat, de azok mégiscsak iskolai keretek között (és jövőre még inkább) zajlanak és sokszor maguk a gyerekek nem tudnak kilépni belőle és várják a jól megszokott sablonokat. <br />Nem tudom, érted-e a gondom? Neked nagyon különleges a helyzeted, mert helyben oldasz meg mindent. Ugye? Ez is sokat ad ahhoz, hogy kapásból, aki oda belép tudja, ez nem iskola. Van ideje átállni. <br />Nekem erre nincs lehetőségem és nagyon örülnék, ha valaki megmondaná, hogy tudnám hitre is nevelni, hitbeli fogalmakat, a hitélet alapjait megismertetni úgy a gyerekekkel, hogy közbe áthidalom az iskola okozta hátrányokat. Ez jövő szeptembertől még nehezebb lesz az 1. és 5. osztályban, ahol osztályozni, naplót vezetni kell.<br />Nem baj, hogy ilyen sokat írtam?<br />zafiramhttps://www.blogger.com/profile/11808380109449578522noreply@blogger.com