2011. május 4., szerda

Bosszantó színezők



Úgy döntöttem, hogy viszek az egyik csoportnak színezőt. Hazaviszik, megnézegetik, otthon kiszínezik.
Azaz hogy vittem volna.
Mert nem találok normális rajzot Tamás történetéhez.
Mert vannak jó rajzok más történetekhez.
De Tamásról csak olyan rajzok vannak, amelyeket a következők jellemzik együtt vagy külön:
  • Jézusnak tengerész-matrózos a szakálla (nincs bajsza)
  • Jézusnak a tenyere közepén van a szegek helye (nem ott volt korhűen, bár ezt még elviselném)
  • Tamás megfogja Jézus kezét (a bibliai történetben ez a lényeg, hogy nem ér hozzá)
  • Jézus méreteihez képest Tamás egy törpe
  • kiszínezhetetlen a kép, mert annyira részletgazdag
  • gyerekarcú Jézus és Tamás is

Egyébként.
Milyen szempontok szerint választotok színezőt?
  • Csak gyorsan találjak egyet, amit illik a történethez?
  • Én úgysem tudok jobbat!
  • Addig is csendben vannak, amíg színeznek!
Jó, ha nem ezek szerint, akkor hogyan?



5 megjegyzés:

  1. Kedves Noémi!

    Én aszerint szoktam választani, hogy ha én gyerek lennék, mit is színeznék ki szívesen. Persze azért figyelek arra, hogy ne legyen túl mesés, és valótlan.
    Amit én sokszor használok, az a Don Bosco Kiadó füzete: Jézus élete rajzokban.
    Nagyon sok jó kifestő van benne, és pl Tamáshoz is itt találtam a legjobbat.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Nézd meg ezt a képet: http://www.sermons4kids.com/thomas-jesus-colorpg.htm. Megfelel? Egyébként nagyon szeretem ezt az angol oldalt, mert jó ötleteik vannak a már jól ismert történetek új szempontból való elmondásához.
    Én nagyon ritkán viszek színezőt, csak ha más nincs, mert valahogy nem látom értelmét. Előfordul, hogy éneket tanítok a színezés közben, de az sem az igazi. Annyira rövid a 45 perc, hogy sajnálom színezésre. Nagyon sok kisgyerek utálja, aki pedig szereti, rövid idő alatt nem tudja szépen kiszínezni.
    Én inkább szemléltetésre használom azokat a színezőket, amiket jónak tartok. Ha tetszik a gyerekeknek, haza vihetik és otthon színezhetnek.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a javaslataitokat. A Don Bosconak nem tudok utánanézni most. A másikat megnéztem. Hihetetlen: felnőtt Jézus és Tamás, meghajol előtte. És ez az első kép a világon, ahol jó helyen van a szögek helye! Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Szia Noémi!
    Én is bajban voltam hittanos anyagokkal, aztán rájöttem angol nyelven nagyon sok jó, hasznos dolog van.
    Így beírom az angol megfelelőt és rengeteg jó ötlettel gazdagodhatok.
    Itt pedig egy magyar:
    http://www.stiftangelico.blogspot.com/
    katolikus Angelico atya oldala. Szeretem a rajzait, kifestőit.
    Igen én is sokat használok erről:
    http://www.sermons4kids.com/thomas-jesus-colorpg-2.htm
    Áldódást: Éva

    VálaszTörlés
  5. Hadd ajánljak egy viszonylag újabb, magyar művészt! Nagyon szeretem, hogy nem gagyi, mégis gyerekekhez közeli, és szép! Gyönyörű! Remélem, több művét is közkinccsé teszi! :http://www.fecskeorsolya.hu/gyerekeknek és színezőben: http://www.fecskeorsolya.hu/node/108

    VálaszTörlés