2012. október 15., hétfő

Ovisoknak

Nagyon nehéz a kicsiknek tanítani a bűnről.
Íme egy lehetőség:

Megkérjük óra elején a gyerekeket, hogy az arcukon mutassák meg, hogy vajon Isten örül annak, amit Bari mond vagy nem.

Ezt mondja Bari:

- Amikor reggel felkelek, a kis csengőmet a nyakamba akasztom.

- Három testvérem van, akikkel együtt megyünk a mezőre legelni. Amikor elindulunk, néha meglököm a testvéremet, hogy elessen. (tett)

- Amikor a testvérem sír, akkor azt gondolom, hogy nem kellett volna meglökni.

- Anyukám azt mondja, hogy segítsek neki leporolni a bundáját. És akkor én ezt megteszem.

- Azt is mondja anyukám ilyenkor, hogy kérjek bocsánatot. És akkor úgy teszek, mintha megtenném, hogy ne legyen mérges rám, és ne büntessen meg. De nem kérek bocsánatot a testvéremtől. (mulasztás)

- A mezőn vagy egy nagyon erős barifiú. Ha megnövök, akkor jól megverem. (gondolat)

- Amikor játszunk a mezőn, futóversenyt rendezünk, akkor én néha kicselezem a többieket, és lerövidítem az utat. De én akarok nyerni. (tett)

- Néha egy kedves bari néni odajön hozzám, amikor legelgetek, meg a felhőket csodálom, és annyit mond csak: Barikám, barikám. És akkor megmelegszik a szívem. És akkor megígérem magamnak, hogy mindig kedves leszek.

- Van egy nagyon vézna bari is a mezőn. Néha odamegyünk hozzá a testvéreimmel és azt mondjuk neki:
- Beeeeee! Ő meg elszalad. (szó)

- Amikor a gyenge fiú sír, akkor rossz a torkomban.

- De nem megyek oda hozzá, és nem mondom neki, hogy a barátom vagy. (mulasztás)

- Szeretem az ebédet. Csak néha nem. Egyszer beletettem egy barackot a zsebembe. Anyukám később megtalálta, de akkor már nagy szaga volt és mindent jól összeragacsozott.

- Nem szeretek játszás után összepakolni. A nővérem tegnap mondta anyukámnak, hogy én nem pakoltam el. Én meg kitaláltam, hogy este jól meghúzom a fülét. (gondolat)

- De eszembe jutott, hogy ez majd fáj neki nagyon és sír.

- Ezért inkább azt mondtam neki, hogy birka. (szó)

- Jól elszaladtam, elbújtam az anyukám elől. Vicces volt, nagyon nevettem. Ő meg sokáig kiabált utánam
és nem nevetett. Lógatta a füleit. Csak amikor észrevett, akkor lett megint a régi anyukám. (tett)

- Azt mondta az anyukám, hogy mielőtt elalszom, mondjam el Istennek a napomat.
 Köszönjem meg, amikor jó tudtam lenni, mondjam el Istennek a legnagyobb Pásztornak, ha valamit elrontottam, és mondjam:
Drága Pásztorom, Istenem, ne haragudj rám, segítsd, hogy holnap jó barid legyek. Ámen


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése