2013. január 4., péntek

Ábrahám, Hágár, Sára, Izmáel, Izsák családi zűrzavar

Új év, újfajta ötlet.
Ti nem szoktatok egy kicsit sem tartani attól,  hogy egyszer fölkeltek, és semmi új ötlet nem jut eszetekbe?
Néha gondolok ilyesmit. Mert mit lehet még kitalálni, amit eddig nem találtam ki?
Milyen módszert lehet még elővezetni, amit eddig nem tettem volna meg?
Nem tudom.
Aztán mindig bekattan valami.
Ma is.
Év eleje lévén, gondoltam ma készülök, tervezek, amíg csak a konfiórák nem kezdődnek.
Aztán kiderült, hogy egy-két csoportban Ábrahámmal kezdünk.
Mit tudok én még Ábrahámmal módszertanilag kezdeni, amit eddig még nem kezdtem?
Tavaly anyák napjára, az istentiszteletre készítettünk power pointos diavetítést. Itt írtam egy bejegyzést. Persze akkor nem mellékeltem a diavetítést, mert nem tudtam, hogy hogy kell.
Most sem tudom még. Úgyhogy a képeket fogom ide mellékelni.
Szóval megnéztem az Ábrahámos képeket.
Aztán jött az ötlet.
Miért nem használom fel ezeket a képeket?

Ezt a kiindulást alkottam meg az órához.

Ez nem a kész óra vázlat, terv.


1. Levetítem a tavalyi anyáknapi ppt-t.
Feladat:
Tavaly anyák napjára készítettünk az istentiszteletre hittanosokkal egy kis vetítést egy bibliai történetekhez.
Most levetítem nektek az egyik történetet.
(laptopon)
De nem mesélem el előre.
Most csak az a feladat, hogy találjuk ki, hogy vajon

Mit éreznek ezek az emberek?

Vetítés közben bárki mondhatja az ötletét.
Lejegyzetelem.

2. Érzelem párosítása a képekhez. (érzelmek a kártyákon, képek A/4-esre kimásolva)
Úgy készültek ezek a képek, hogy megkértem a gyerekeket, hogy az arcukkal, a testtartásukkal fejezzenek ki egy érzelmet.
Szerintetek kinek mi volt a feladata, párosítsátok az érzelmet a képhez!

8 lap.
Érzelmek:

1. szomorúság, kiváncsiság/tanácstalanság
Sára
Ábrahám













2. önteltség/nagyképűség, szégyenlősség/szerénység
Sára és Hágár











3. kíváncsiság, csodálkozás/meglepettség
Ábrahám látja, hogy Sára és Hágár
konfliktusban vannak













4. félelem, tanácstalanság
Hágár menekül










5. kedvesség, öröm
Angyal












6. harag/ lekicsinylés, szégyen/szomorúság
Izmáel












7. vidám
Izmáel nősöl












8. öröm, befogadó

Hágár és Izmáel jövendőbelije














3. A történet kulcs-érzelmeiről beszélgetünk:

Ebben a történetben a szereplők túl sokszor hagyták, hogy az érzelmeik rossz cselekedetre buzdítsák őket.

szomorúság
tanácstalanság
nagyképűség
kedvesség

(szereplőhöz egy-egy érzelem kapcsolódik.)

Vajon miért érezhetik a szereplők magukat úgy, ahogyan érzik? Néhány információ a szereplőkről:
(Szereplők nevét még csak kezdőbetűvel jelölöm.) 

1. S.  Ő egy feleség, aki nagyon régen férjhez ment.
Miért lehet szomorú?

2. Á. Ő egy férj, aki már nagyon régen megnősült. Miért lehet tanácstalan?

3. H. Ő szolgálólány S.-nél dolgozik. Miért lehet ilyen nagyképű?

4. A. Ő Isten követe. Vajon miért kedves?

4.Történet elmesélése a képekkel.

Kihegyezve a mesélést:

Isten ígéretére nem hallgattak, nem bíztak eléggé Istenben, nem kérdezték meg őt, vagy nem várták ki, hogy teljesüljön, amit ígért, és nélküle, elhamarkodottan cselekedtek.

5. Tanulságként
Az elhamarkodott tetteknek rossz lett a következménye.
Megbántották egymást, fájdalmat okoztak egymásnak.
Nem bíztak abban, hogy Isten tud egy jó megoldást, helyette akartak intézkedni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése