- Hogyan lehet újat tanítani annak a hittanosnak, aki heti 2 órában tanulja már sok éve a hittant, és jár templomba is. Minden történetet ismer.
- Hogyan lehet a gyerekek fejébe vésni információkat?
Egyébként Nőszövetségi alkalomra készülve jutott ez eszembe.
Ugyanis Lukács evangéliumát kell bemutatnom.
De nem szeretek semmit sem unalmasan.
Ezért készítettem egy diavetítést Lukács életrajzával.
Ugyanis Lukács evangéliumát kell bemutatnom.
De nem szeretek semmit sem unalmasan.
Ezért készítettem egy diavetítést Lukács életrajzával.
Szóval egyszerűen egy történetet kell elmesélni, egy történetet kell összerakni az információkból, amiket a bibliai szöveg és a történelem könyvek elmondanak.
Ha nincs lehetőség diavetítésre, akkor egyszerűen ezeket a képeket A/4-esre ki lehet nyomtatni.
Most egy gyors
kivonat
a Nőszövetségi előadásból.
kivonat
a Nőszövetségi előadásból.
1. Lukács az antiókhiai orvos
Munka közben látjuk Lukácsot.
Még mielőtt megtért volna.
Még mielőtt megtért volna.
Igen. Az ő házában vagyunk
Antiókhiában.
Berendezett egy szobát, és itt fogadja a betegeket.
Akik meg tudják fizetni.
Berendezett egy szobát, és itt fogadja a betegeket.
Akik meg tudják fizetni.
Antiókhia nagy város, a
Római Birodalom 3. legnagyobb városa. 500.000 ember él benne.
Így adódik munka egy orvos számára.
Így adódik munka egy orvos számára.
Nézzük meg közelebbről, hogy
hogyan is dolgozik Lukács!
(Most kortörténeti infók jönnek.)
Megfigyelés, kérdezés és
vizsgálat, diagnózis, terápia. -Ez a munkamódszere. Így tanulta.
Alaposan kikérdez, és alaposan megfigyel. Ez alapvető nála!
Sokat tanult, mire orvos lehetett.
· Először is megtanult írni és olvasni, meg számolni.
Alaposan 7 éven keresztül
gyakorolt 7 éves korától.
·
Mivel szülei tudták fizetni a további tanulmányait, ezért középiskolába
is járt.
Itt megtanulta, hogy miért
is írjuk úgy a szavakat, ahogyan. Tanult szónoki beszédet, irodalmat.
A
matematikát sem hagyta abba. És egy kis művészeti képzésben is részesült: Zenét
tanult.
·
Tehetséges diák volt, a szülei továbbra is fizették a képzését. Így
eljutott a legfelsőbb szintű képzésig.
Tanult filozófiát.
Fejlesztették a vitakészségét.
És igen, orvoslást is tanult.
És igen, orvoslást is tanult.
Hippokratész tudományát
kellett elsajátítania.
Medicina elméleti és gyakorlatot tanult.
Medicina elméleti és gyakorlatot tanult.
Tanult különleges terápiát.
Forró lázra:
hideg hal.
(Lukács evangéliumának a szövege különösen is választékos és szép. Tele van adatokkal, megfigyelésekkel.)
2. Lukács megtér
Lukács berendezett egy rendelőt a lakásán.
Aki tudott fizetni, mind eljött hozzá.
Egyszer hallja, hogy azt beszélik, hogy nagyon sok bevándorló van a városban.
Kik ezek?
Kiderül, hogy jeruzsálemi menekültek.
Mi elől menekülnek ide, Antiókhiába?
Üldözik őket.
Vallási okokból.
Ahogy nem lehet a lámpát véka alá rejteni, ezeknek az embereknek sem lehet nem észrevenni. Mert valahogy máshogy viselkednek.
A városban adtak nekik csúfnevet: keresztyének.
Két ember vezeti őket.
Pál és Barnabás.
Így találkozik velük az orvos, hall Jézusról, és megtér.
Hall az igazi Orvosról, aki a szétesett életeket újra összerakja.
Lukács annyira odaadó, hogy elhatározz, hogy minden tudását Jézus ügyéért használja fel.
Utánajár minden történetnek, és pontosan lejegyzi.
Különösen is figyel a gyógyításokra.
Azonnal megjegyzi azokat a történeteket, ami szegény vagy beteg emberekről szól.
Még Pál apostolt is elkíséri, hogy segítsen neki missziójában.
Végül lejegyzi Jézus életét, és az első keresztyének életét.
Csiszoljátok tovább!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése