2013. március 20., szerda

Virágvasárnaptól húsvétig

Hittanóra:

  • gyülekezeti
  • vegyes korosztály (1-6. o.)
  • előzetes ismereteket igényel
Az óra célja: Hálára és Jézus iránti csodálatra indítani a gyerekeket.

Hála és csodálat tárgya: a Világmindenség Ura lejött emberi alakban a földre, itt egész életében, de különösen is földi életének a végén szenvedett, mégis értünk végig kitartott. Mindezt azért, hogy nekünk jó legyen. (örök élet)
Módszer:
Tárgyak segítségével próbálják a gyerekeket rávezetni, hogy mit érezhetett a nagyheti események közben Jézus.

1. Felidézzük együtt a gyerekekkel, hogy melyik napon mi is történt Jézussal. A napok nevét felírjuk egy lapra. Erre később szükségünk lesz.
A napok mellé felírtam azokat az eseményeket, amelyeket meg kell említeni.
Virágvasárnap: Jézus bevonul, ruhákat terítenek elé
Nagycsütörtök: Utolsó közös vacsora együtt, Júdás már megkapta a pénzét, Jézust elfogják
Nagypéntek: Töviskorona, Júdás visszaadja a pénzt, Jézus meghal
Húsvét: Jézus feltámad

2. Zsák
Egy zsákba beleteszünk különféle tárgyakat. Olyanokat, amelyek kapcsolódnak a korábban említett négy naphoz. Mindenki húz egy tárgyat. 
Megnevezi. (Pl. kapor, sóska, pénz stb. nem a bibliai tárgyat, hanem ami a kezében van.)

Én tárgyaim:
virágvasárnapra:
bibliai szerepruha (fehér lepedőből készítve)
nagycsütörtök:
pászka, bor, keserű füvek, gyertya (nem találta meg a mécsest)
nagypéntek:
töviskoszorú, régi pénzérmék
húsvét: kő,  rózsaolaj (elkészített illatszer Lk. 24)


3. Tárgyak beazonosítása
Lerakjuk az ünnepek nevét jelző lapokat.
Mindenki oda teszi le a tárgyát, amelyikhez szerinte illik.
Megbeszéljük.

4. Jézus érzései
- Ismét végigmegyünk az egyes napokon, és megpróbáljuk átgondolni, hogy abban a helyzetben vajon mit érezhetett Jézus.
Hogyan érezhette magát?
- Ezeket az érzéseket leírjuk egy-egy lapra, és oda tesszük a tárgyak mellé.
- Átgondoljuk, hogy összességében Jézus utolsó hetére mi volt leginkább a jellemző.
- Feladhatta volna Jézus már az elején?
- Miért tette ezt Jézus? Miért nem adta fel? Miért vállalta a halált is?

5. És mi?
Milyen gondolatok jutnak eszünkbe, ha arra gondolunk, hogy Jézus a mi érdekünkben szenvedett?
Milyen érzéseket kelt ez bennünk?
Mit lenne jó tenni,  ha ezek a gondolatok és érzések vannak most bennünk?

6. Hálaima
Mit köszönjünk meg konkrétan?
Erre már fognak tudni válaszolni a gyerekek.

3 megjegyzés:

  1. Húsvéti bejegyzéseid nagyon segítség volt - ma tartottam bibliakört - és ezt használtam alapul. Végigvettük a Nagyheti eseményeket - én tárgyakat nem tudtam vinni, de felírtam őket cetlire, a gyerekek húztak és utána beírtuk őket a megfelelő helyre. Aztán az érzésekről is beszéltünk, hogyan érezhette magát Jézus.
    NAgyon örültem a gondolatmenetednek.

    A keresztet is megcsináltuk óra végén, bár én nem értettem teljesen, hogy a jancsiszög hogy fogja össze az egészet, mind a négy körbe be kell szúrni? De akkor miért kell a két tojás alakú valami? Én csak egyet csináltam. TEtszett a gyerekeknek!

    Hálás köszönetem és Isten áldását kívánom további szolgálatodra is!

    Mária

    VálaszTörlés
  2. Gyerekistentiszteleten kis változtatással végigcsináltuk ezt az anyagodat. Nagyon tetszett a gyerekeknek! Mindent megkóstoltak, megtapogattak, élvezték.Én készítettem még egy ételt: reszelt alma, fahéj, zúzott dió keverékét.Mind megették!A végén pedig egy rendhagyó imaközösséget is tartottunk. Köszönöm az ötleteidet! Isten áldjon!
    Zsuzsa

    VálaszTörlés