2012. november 13., kedd

Levél Istentől

Ezt a képet-ötletet találtam az interneten.
Ovis hittanra fogom elvinni.
Lehet önálló téma is órán vagy egy énekhez illusztráció.
De kapcsolódhat karácsonyhoz is.

Bevezető szöveg:
Ki tud közületek olvasni?
(itt max. 1-2 gyerek jelentkezik)
Most egy olyan levelet hoztam nektek, amiben Isten üzenete van benne, és mindenki, aki csak itt van, el tudja olvasni.
Akkor is, ha nem ismeritek a betűket.

Bontsuk ki a borítékokat.
Mit üzen nekünk Isten?

Azért, hogy nehogy eltévesszük, hogy kinek is szól ez a levél, rá kell írni a címzettet.
Alig használt nem túl piros rúzst vehetünk, és ujjlenyomatot vehetünk. A szív közepére levesszük a lenyomatot.
Utána felolvassuk a leveleket.
Engem, ....(név) szeret Isten.

4 megjegyzés:

  1. Elvitted már az oviba? Hogy sikerült?
    Mert én elvittem első osztályba, és nem tudták meghajtogatni önállóan. Mivel nincsenek segédvonalak, amihez illeszteni kell, folyton rossz helyen hajtottak. Végül mindegyikükét én csináltam meg, ők meg kidíszítették (mert a mintás papíromat itthon felejtettem...).
    De maga a boríték nagy sikert aratott, el is hangzott egy ilyen, hogy "a hittan a legjobb óra"... :)

    VálaszTörlés
  2. Még nem. De úgy tervezem, hogy előre elkészítem, és átadom nekik a levelet. Másik oldalra lehet, hogy régi bélyeget is ragasztok, ha megtalálom.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Noémi!
    Most jövök ovis hittanról, és muszáj megírnom, az egyik kislány mit olvasott a levélben: Zsófi, nagyon szeretlek, és tudom, hogy nem kértél tündér Barbiet karácsonyra, de láttam, hogy mindig meglesed a testvéredért, és nagyon irigykedsz, ezért hoztam neked...
    Egyébként én tavaly ilyet hajtogattam elsősökkel anyáknapi meghívónak, és meg tudták hajtogatni. Most az ovisoknak előre meghajtottam, hiszen nekik jött a levél, és tényleg élmény volt látni, ahogy kibontották. :)
    Márta

    VálaszTörlés
  4. Kedves Noémi!
    Most készülök egy gyermekistentiszteletre, és elkezdtem meghajtogatni a borítékot, először nem volt könnyű ezért gondoltam, hogy megosztanám , hogy csináltam én.Először is próbáltam még a minta után keresgélni, de pontosabbat sehol se találtam, sőt egy helyen azt írták, hogy addig hajtogass, amíg jó nem lesz a borítékod. Én addig hajtogattam is, elkészült az első darab, de nekem kb. huszat kell gyártanom! így aztán a sikerült darabot sablonnak használtam és kartonból készítettem egy mintát,ezen is bejelöltem a hajtásvonalakat és be is hajtottam (előtte a hajtásvonalakat áthúzkodtam a rotring ceruzával, behúzott heggyel, így nem tört meg a papír). Most jöhetnek a szép papírok! A szívet átrajzoljuk, de még nem vesszük le a mintás papírról, hanem minden egyes hajtásnál külön behajtjuk a szívet és felhajtjuk a mintás lapot. Csak ezután vágjuk ki magát a szívet. Most már megvannak a hajtásvonalak a szíven, így akár egy ovis is meg tudja csinálni a hajtogatást.
    Kriszta

    VálaszTörlés