2011. február 16., szerda

Keresztelőről való ötlet

Nemrég kereszteltem egy kisfiút. Mivel már ovis volt, ezért a keresztelési tanítás a következő módon történt. Találtam a szekrény mélyén egy erősen retro napszemüveget (ami betakarja a fél arcot), ezt mind a két oldalról erősen bekentem mosogatószerrel, hogy ne lehessen átlátni. A keresztelés közben azt kértem a gyermektől, hogy vegye fel, és mondja meg, hogy jól lát-e benne. Aztán vegye le. Így látjuk mi is Istent, egymást, magunkat, amíg csak meg nem tisztítja Valaki a látásunkat. Ekkor egy tálban előkészített vízbe melemártottuk a szemüveget. Gyorsan letisztult, megtöröltük. És mostmár, hogy tisztára mosta a víz, így látott a gyermek. A keresztvíz emlékeztet minket arra, hogy Jézus tisztára mossa a látását annak, aki hisz benne.
A fiú neve Áron, ami azt jelenti: tisztán látó.

Szerintem hittanon is felhasználható, ha arról akaunk tanítani, hogy a bűn elhomályosítja a látásunkat, de Jézus megisztít.