2011. november 17., csütörtök

Napi áhítat

A konfirmandusoknak mindig készítek egy fénymásolt oldalt az óra anyagáról. Évek óta mindig év elején van egy óra, amikor a napi áhítat a téma. Most egy olyan csoportom van, amelynek tagjai magukat kényelmesnek nevezik, és a legnagyobb félelmük az előkészítő kapcsán az, hogy sokat kell tanulni.
Így elhatároztam, hogy a lehető legmegjegyezhetőbb vázlatot készítem el. Remélem, hogy nem túl erőltetett.
Mindenesetre megkönnyíti a tanulást. Ahogy könnyebb repülni a katicának egy kis hátszéllel.

1. Előkészület:
Elszánás: Veszem a Bibliát, leülök, olvasok, odafigyelek az Úrra.  Mondok egy fohászt. pl.: Áldd meg ezeket a perceket, Istenem!
Lelkesedés: A Világ Ura most hozzám fog szól, rám figyel, hallgat engem. Ez olyan jó! Örülök neki.
Őszinteség: Neki kész vagyok bármit elmondani, bízom Benne.Megnyitom a szívem  a  gondolataimat Előtte.
2. Bibliaolvasás:
Olvasás: A napi szakaszt olvasd el. Lassan és nyugodtan. Ha kell, többször is.     
Listakészítés: Gondolt át az elolvasott szakasz tartalmát. Készíts listát magadban arról, hogy
kik szerepelnek ebben a szakaszban;       
mi történik,
mit tanít ez a szakasz,
mi az, amit esetleg nem értesz?

Vedd észre! Isten szólni akar hozzád ebből a szakaszból. Vedd észre, hogy rólad mit mond el ez a rész? Mire mutat rá Isten? Mire bíztat Téged? Mi a jó hír számodra?
Aranymondás: Ismételgesd, tanuld meg azt a pár szót, ami megszólított, tetszik. Ez segít abban, hogy a hited növekedni tudjon.
Saját gondolatok: Mit tudnál továbbadni másoknak a ma olvasott és megértett igéből? Fogalmazd meg a saját szavaiddal.
3. Ima:
Isten megszólítása: Mennyei Atyám! Uram! Istenem! Drága Jézusom! Világ Teremtője! Megváltóm!
Műfajok:
Az előbb olvasott igeszakaszhoz kapcsolódó gondolatokat is sződd bele az imádságba.
1.       Hálaadás: Megköszönök konkrétan valamit Istennek.
Pl. Köszönöm, hogy szeretsz, hogy egészséges vagyok. stb.
2.       Magasztalás: Istent áldom önmagáért.
Pl. Áldalak Uram, mert jó vagy. Te vagy az élet. stb.
3.       Bűnvallás: Kimodom azokat a bűnöket, amelyeket elkövettem.
Pl. Megmutattad igédben, hogy megbántottam a szavaimmal a testvéremet.Kérlek bocsásd meg nekem.
4.       Kérés: Kérek valamit Istentől magamnak.
Pl. Kérlek Téged, hogy segíts, hogy el tudjunk menni nyaralni.
5.       Közbenjárás: Kérek valamit Istentől mások számára.
Pl. Kérlek, Uram, hogy a barátomnal jól sikerüljön a felvételije.
6.       Beszélgetés: Csak mondd el Istennek egyszerűen, hogy mi történt veled.
Pl. Ma az iskolában nagyon elfáradtam. Ez az új tanár nagyon unalmas. Nincs kedvem megtanulni a szavakat. stb.
Akaratod szerint: Az imádság végén mondj egy Áment. Ez azt jelenti: úgy legyen.  Azzal a lelkülettel zárjuk az imát, ahogyan Jézus is: Legyen meg a Te akaratod.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése