2012. március 7., szerda

Mi van a kezemben? azaz Fegyelmezés helyett

Gondolom ti sem szerettek fegyelmezni, hanem inkább olyan órát tartani, amin nagyon figyelnek a gyerekek és élvezik az órát.

Egy ötlet a fegyelmezés helyett:
Múlt heti óvodás hittanon különösen nagy mozgásigényt mutattak az ovisok. Felrohantak a galériára, és nem is akartak lejönni. Gondoltam nem könyörgök nekik, hanem elérem, hogy le akarjanak jönni.
Két tenyeremből gombócot formáltam, és azt kérdeztem:
- Mi van a kezemben? Megmutassam, hogy mi van benne? stb.
Mire azonnal lejöttek és leültek, hogy megtudják, hogy mi is az.

El is kezdtem mesélni. "Volt egyszer egy özvegyasszony. Nagyon szegény volt, nem volt neki ..."
Itt felsoroltam, hogy mi mindene nem volt. És egyre jobban összenyomtam a tenyeremet, míg végül azt mondtam, hogy nem volt semmije. És ekkor megmutattam az üres tenyeremet.

Van nektek is ilyen ötletetek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése