Alapvető dolgokat is részletesen és alaposan meg kell tanítani a gyerekekkel.
Így a tanév elején sokat foglalkozunk a különféle csoportokban azzal, hogy kicsoda Isten.
Óra elején tisztáztuk, hogy ki az Atya, a Fiú és a Szentlélek.
Az egyik gyerek elmondta, hogy ő látta Istent. Majd kiderült, hogy egy Jézusról szóló filmet látott. Tisztáztuk.
(Egy másik órán egy elsős kisfiú, aki először volt hittanon, elmondta, hogy ő tudja, hogy kicsoda Jézus. Ő hozza a karácsonyi ajándékot. )
Feladat:
Felírtam tulajdonságokat és cselekedeteket kisebb cetlikre.
Jól összekevertem őket.
Két csapatra osztottam a gyerekeket.
A cetliken található jellemzőket kellett ketté osztani.
Egy háromszögre tenni azokat, amelyek inkább Istenre jellemzőek, és egy emberformára, melyek inkább az emberre jellemzőek.
Ezzel a módszerrel egyrészt én határozom meg, hogy mely fogalmakon gondolkozzanak el, másrészt megtudom, hogy mely fogalmakat nem ismerik.
És egy két érdekes dolog is kiderül.
Tulajdonságok:
- gondoskodó
- kedves
- tehetséges
- türelmetlen
- mindenható stb.
Cselekedetek:
- kér
- figyel
- hisz
- ad
- vigyáz
- haragszik stb.
Amikor megvan a cetlik kettéosztása, akkor minden egyes cetlinél megkérem a gyerekeket, hogy mondjanak egy példát.
Érdekes eredmény:
- tehetséges jelzőt mindenki (2 korosztály is) Istenre érti.
Voltak olyan esetek, amikor azt is elmondtam, hogy ezt a jellemzőt vagy cselekedetet Istenre is lehet érteni.
pl.:kér
Utána megkérdeztem, hogy szerintük miért mondtam én ezt.
Így sokkal inkább megjegyeznek tényeket, mintha csak felsorolnánk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése