2011. október 27., csütörtök

Kicsoda Isten?

Rájöttem, hogy nem elég mindig csak a bibliai történeteket tanítani.
Alapvető dolgokat is részletesen és alaposan meg kell tanítani a gyerekekkel.
Így a tanév elején sokat foglalkozunk a különféle csoportokban azzal, hogy kicsoda Isten.

Óra elején tisztáztuk, hogy ki az Atya, a Fiú és a Szentlélek.
Az egyik gyerek elmondta, hogy ő látta Istent. Majd kiderült, hogy egy Jézusról szóló filmet látott. Tisztáztuk.
(Egy másik órán egy elsős kisfiú, aki először volt hittanon, elmondta, hogy ő tudja, hogy kicsoda Jézus. Ő hozza a karácsonyi ajándékot. )


Feladat:
Felírtam tulajdonságokat és cselekedeteket kisebb cetlikre.
Jól összekevertem őket.
Két csapatra osztottam a gyerekeket.
A cetliken található jellemzőket kellett ketté osztani.
Egy háromszögre tenni azokat, amelyek inkább Istenre jellemzőek, és egy emberformára, melyek inkább az emberre jellemzőek.
Ezzel a módszerrel egyrészt én határozom meg, hogy mely fogalmakon gondolkozzanak el, másrészt megtudom, hogy mely fogalmakat nem ismerik.
És egy két érdekes dolog is kiderül.

Tulajdonságok:
  • gondoskodó
  • kedves
  • tehetséges
  • türelmetlen
  • mindenható stb.
Cselekedetek:
  • kér
  • figyel
  • hisz
  • ad
  • vigyáz
  • haragszik stb.
Amikor megvan a cetlik kettéosztása, akkor minden egyes cetlinél megkérem a gyerekeket, hogy mondjanak egy példát.

Érdekes eredmény:
  • tehetséges jelzőt mindenki (2 korosztály is) Istenre érti.
Voltak olyan esetek, amikor azt is elmondtam, hogy ezt a jellemzőt vagy cselekedetet Istenre is lehet érteni.
pl.:kér
Utána megkérdeztem, hogy szerintük miért mondtam én ezt.

Így sokkal inkább megjegyeznek tényeket, mintha csak felsorolnánk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése