2012. október 18., csütörtök

Tanévbevezető óra- A feldolgozás

Ahogyan az előző bejegyzésemben írtam, év elején szoktam tartani egy általános bevezető órát.
Az ideinek a fő gondolata:

Te Istené vagy, akármit is tartasz magadról és akármit is gondolnak rólad mások.

A feldolgozás.

1. Mindenki kap egy A/4-es lapot, amire egy óriási szemet kell rajzolni. Ez nem rajz óra, ezért nem baj, ha nem szép, mert írni fogunk rá. A lényeg, hogy látszódjon, hogy ez egy szem.

2. A szembe (ami fehér) írjátok bele, hogy
Milyennek látnak téged a többiek. A szüleid, testvéred, barátaid, tanáraid, szomszédok stb.
Írjátok le, hogy a többiek mit gondolnak rólad.
Például, hogy türelmes vagy, szép vagy, okos vagy, kedves vagy, lusta vagy, barátságos vagy...
Erre kaptok 5 percet.

3.  Most írjátok rá a szem szivárványhártya részére, hogy ezzel szemben ti milyennek látjátok magatokat.

4. Olvassuk fel sorban.



Ez egy fiú rajza, aki a szemen kívül kezdte az írást.

Mások szerint:
- Ha tehetném egész nap gépeznék.
- Szeretem piszkálni a testvéremet.
- Szeretem a rap zenét
Én azt gondolom:
- Igaz, hogy szeretek gépezni.
- Igaz, hogy szeretem a rappet.

Miután felolvasta, azt mondtam, hogy igaz, hogy mások ilyennek látnak, és te is ilyennek látod magad, de
elmondom most, hogy Isten mit gondol rólad, Isten szemében ki vagy:
"Ne félj, mert megváltottalak, neveden szólítottalak, enyém vagy."
Istené vagy, ez az alap. Írd a legbelső részre ezt a két szót: enyém vagy.


Így mentünk sorban, mindenkinél elismételtem, hogy Isten szemében Te az övé vagy. És elmondtam ahány gyerek volt, annyiszor, hogy mindenki magára vegye.
Aztán elismételtük sokszor az egész igét, hogy megtanulják.

Záró gondolatok:
Van, hogy mások olyat gondolnak, ami nem is igaz, mi tudjuk legbelül, hogy nem jól látnak minket.
Van, aki azt mondta most, hogy igaz is, és nem is, amit mások mondanak rólunk.
Egy biztos, hogy Istené vagyunk. És ez a legfontosabb.
Nem véletlenül születtünk meg.
Van, aki megkérdezte már a szüleit, hogy miért is született?
Van, aki tudja, hogy azért született, mert nagyon akarták a szülei. Van, akire sokat kellett várni.
(Egyik gyerek mondta, hogy rá 20 évet vártak. Tudom, ismerem a történetét.)
Van, aki nagyon gyorsan megszületett a testvére után.
(Így szőttem bele mindenkit ,akit tudtam.)
Azt mondja Isten, hogy az övé vagyunk. Azért vagyunk, mert ő akarta, hogy legyünk.
Istené vagy.
Ezért, akármikor akármi is történik, ezt el ne felejtsd!
Isten azt mondja:
Enyém vagy!


1 megjegyzés: