2010. március 4., csütörtök

József álmokat fejt a börtönben

Nem találtam megfelelő színezőt a történethez, ezért készítettem egyet. A főpohárnok álmához kapcsolódik, hogy meg tudják jegyezni a gyerekek, hogy ki az, aki ártatlanul volt a börtönben.
A történetet úgy meséltem el, hogy rajzoltam a táblára.
Először felrajzoltam a két ember körvonalát.
Egyik kezébe egy kelyhet, a másikba egy kenyeret. Innen tudták, hogy ki kicsoda.
Utána arcot rajzoltam. Majd rácsokat.
Azután buborékot a fejükhöz, ez mutatja, hogy mit álmodtak. Csak egyszerűen. A főpohárnoknak 3 vesszőt, leveleket, majd egy fürt szőlőt a kehely fölé, és a fürtből csöppeket a kehely irányába.
A fősütőmesterhez csak 3 tálat és madár szárnyakat.
Történet elmondás lényege:
1. József a börtönben is maradt becsületes és vezetésre termett személy, mert a testőrparancsnok mindenki fölé rendelte.
2. József megkérte Istent, hogy mondja el neki, hogy mit jelentenek az álmok.
3. Isten megmagyarázta az álmokat.
4. A mi álmaink általában nem Isten üzenetét tartalmazzák.
5. Józsefnek egy ideig a börtönben kellett lennie, hogy bejuthasson majd a fáraó palotájába.


Gyerekek kérdései:
- Miért került börtönbe a fősütőmester és a főpohárnok?
Mert egyikük tett valamit az ételbe vagy az italba.
- Mit tett?
Olyan dolgot, amitől megbetegedhetett volna a fáraó vagy meg is halhatott volna.
- Nem halt meg?
Nem.
- Honnan tudták, hogy mérget tettek a fáraó ételébe?
Volt egy ember, akinek az volt a foglalkozása, hogy megkóstolta a fáraó ételeit italait.
- Ő halt meg?
Nem tudom, mert nem írja le a Biblia.
- Mi lett a fősütőmesterrel?
Nem szeretném soha megijeszteni a gyerekeket bibliai történettel, ezért annyit mondtam, hogy
Ő nem szabadult ki a börtönből.
- Megölték?
- Miért akarta megmérgezni a fáraót?

Miközben szeretném azt kiemelni, hogy József a börtönben sem omlott össze, hanem kereste a megoldást, a lehetőségeket, és várta, hogy beteljesedjen az az ígéret, amit fiatal korában küldött neki Isten, eközben a gyerekek az iránt érdeklődnek, hogy mégis mi lett a fősütőmesterrel.

A rajzok közben a börtönben lévők szája hol mosolyog, hol legörbül. Gyerekek javaslatára.