2010. március 4., csütörtök

József gyermekkora

Mivel nyáron a német napközis hittantábor kapcsán kezembe került Webber musical-je, ezért a hittanórán ezt használtam segédanyagnak több alkalommal is.
Van egy szereplős ruhás bőröndöm, amibe összegyűjtök már egy ideje mindenféle ruhákat. Nyáron a táborra készítettem József testvéreinek egyszerű fehér, vállon összevarrt ruhákat.
Egyszer valaki az idős rokonától idehozta a régi fehér, néhol lyukas ágyneműit. Tökéletesen át lehetett alakítani ezeket bibliakori ruhákká.
És a táborra varrtam Józsefnek egy kabátot sok színből. Egy elég nagy kabát, aminek a szoknyarésze egy teljes kör.
Minden gyerek kapott egy ruhát, majd a zenére táncoltunk, körbeálltak, én voltam József, felvettem a kabátot, és körben megfogták a szoknyarészét, és zenére forogtunk, meg táncoltunk. Azután megbeszéltük, hogy miről szól a zene, majd újra meghallgattuk.
Az egyik ovis csoport nagyon-nagyon élvezte, a másik képtleen volt figyelni a zenére.
Az iskolai vegyes csoportnak annyira tetszett, hogy kérték, hogy több órán keresztül is hallgassuk a zenét.