2012. május 20., vasárnap

A kreativitásról

A képen egy kézművesfoglalkozás egyik pillanata látható.
Monogramos kulcstartókat készítettünk.
Addig, amíg Peti azt nem gondolta, hogy más funkciója is lehet a betűknek.
Meg is koronázta magát.

Azt mondják, hogy minél több felhasználási lehetőséget tud kitalálni valaki egy tárgynak, mondjuk gémkapocsnak, annál kreatívabb.

Nem terhel benneteket az, hogy mindig új és új ötletet kell kitalálni a gyerekeknek?
Én jól feladtam magamnak a leckét, amikor a blognak a kreatív jelzőt adtam. Bár szerintem ez a legpontosabb meghatározása az én csapongásaimnak.
Nem szoktatok attól tartani, hogy most már nem tudok több jó ötlettel előállni?

Egy sikerkönyv írónője elgondolkodott ezen. Mi lesz velem, ha ez volt életem legnagyobb sikere, pedig alíg vagyok negyven éves? Mi lesz ezután?
Történelmi kutatásokat végzett. Rájött, hogy az ókorban a görögök és a rómaiak is úgy tekintettek a kreatív, alkotó lélekre, mint akiket időnként az isteni segítő szellem megszállta. A siker és a kudarc csak részben volt a  géniusz sajátja. Nem volt akkora felelőssége. És az a felelősségtudat és a félelem nem ölte meg az alkotáshoz szükséges szabadságot. Az ókori felfogás szerint az alkotást és a zsenialitást az ember kölcsönkapta.
Így nem pusztultak bele, ha csak egy világra szóló gondolatuk vagy alkotásuk született.
Mindez megváltozott, amikor a kreativitást, géniuszt az egyén sajátjának kezdték tekinteni, tőle elválaszthatatlannak. Ezzel a felelősséggel sok nagy tehetség nem tudott megküzdeni.


Szoktatok előadást hallgatni a TED-en?
Én szoktam. Ez egy olyan oldal, ahol nagyszerű előadások vannak összegyűjtve a legkülönfélébb témában. Maximális hossza 20 perc.
A fent említett írónő előadása itt nézhető. Magyar felírat is van hozzá.


Benneteket nem szokott nyomasztani: Ötletet, de azonnal!
Ilyenkor mi a módszeretek?

3 megjegyzés:

  1. :)Ez egészen nekem lett írva- de igen, folyamatosan azon vagyok, hogy:ötletet,most. Aztán van úgy, hogy kell rá aludnom, van, hogy rögtön jön...és igen, abszolút kreatívaknak kell lennünk ahhoz, hogy a gyerekek velünk maradjanak.Ezért is járok ide vissza, használható ötleteket kapok. Ezúton is köszönöm.
    Túloldalon muszáj felelnem..ugye , erre is vállalkoztam:)
    Üdv, Júlia

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    A nyomásról lehet beszélni az szinte mindig jelen van, nekem most a pünkösdhöz kapcsolódóan kellene valamilyen egyszerű kreatív kézműves foglalkozással előállnom alsósok számára.
    "Ötlet de azonnal!" valaki tud segíteni?
    szepy@oroscom.hu

    Imádom az oldaladat és kérlek töltődj fel, hogy mindig legyen erőd alkotni. Köszönöm, hogy munkáidat megosztod nekünk én nagyon sokat szoktam belőle felhasználni.

    Gabi

    VálaszTörlés
  3. Köszi. Van egy kézműves-játékos-pünkösdös szemléltető ötletem, mindjárt le is írom a következő bejegyzésbe.

    VálaszTörlés