2011. március 10., csütörtök

Ima másokért


Hogyan tanítsuk meg a gyerekekkel, hogy imádkozzanak másokért?

Szerintem az a fontos a hittan tanításnál, hogy ne a fogalmakat rögzítsük, hanem a lényegét az egésznek.
Mit jelent ez?
Ha azt szeretném megtanítani a gyerekeknek, hogy imádkozzanak másokért, akkor nem keresztrejtvénnyel tanítom meg nekik azt, hogy imádkozz másokért, hanem készítek velük egy eszközt, ami segít nekik abban, hogy tudjanak imádkozni. (ld. hálaima levendula)
Ezért a mai órán így fogjuk megtanulni, hogy másokért imádkozzunk.

Ma egy karkötőt fogunk készíteni.

1. Egy papírszalagra hálószerű mintát rajzolunk. (Nekünk van egy háló, ezért azt megmutatom a gyerekeknek.) Előre készítek 3-4 cm széles papírcsíkokat.

2. Előre kivágok kicsi halformákat, különben ezzel elmenne az egész óra.

Arról beszélgethetünk, hogy szoktak-e másokért imádkozni. Elmesélem, hogy én hogyan szoktam. Este elalvás előtt azokért, akiket szeretek. Vannak virágok, amiket másoktól kaptam. Amikor meglocsolom őket, akkor mindig egy rövid imát elmondok azokért, akiktől kaptam. Ha valaki napközben eszembe jut valamiről, akkor egy mondatot imádkozom.

Elmondom, hogy mindenkinek készítünk egy halacskát, akiért szeretnének imádkozni.
Lesz egy hal anyának, apának, a testvéreknek, barátoknak, vagy olyanoknak, akikről azt gondolják, hogy imádkozni szeretnének értük. Mindenki kap 5-6 halat. (Ha túl sokat szeretnének, akkor soha sem lesz vége az órának.)

3. Kiszínezik a halacskákat. (Figyeljünk az időre!)
A kezdőbetűt, akié a halacska, írják rá.
(analfabéták a színekkel tudják megkülönböztetni a halakat)
Egy halacskán ne legyen írás. Azokért, akiket később ismernek meg.

4. A halacskákat felragasztjuk a karkötőre. És felvesszük azt. Gyönyörködünk benne.

5. Elmesélem a Péter halfogásának a történetét. A lényeg, hogy az emberhalászatra hegyezzük ki.
A csodálatos halfogással tanította meg Isten arra Pétert, hogy ilyen sok embert fog majd Istennek kifogni.

6. A gyerekek keresnek egy sarkot a teremben, és magukban imádkoznak azokért, akiknek a neve a halkon szerepel. Segítségül elmondom, hogy azt kell mondani:
Mennyei Atyám! Imádkozom Hozzád ...-ért, ...-ért... Kérlek, vigyázz azokra, akiket szeretek. Ámen

7. Óra végén mindenki körbeáll, és a közös imánál a következőt imádkozom:
Mennyei Atyánk! Imádkozunk Hozzádazokért, akik fontosak Zsófi, Luca, Matyika... számára. Kérünk, hogy vigyázz azokra, akiket szeretünk. Ámen


A végén valami közbenjárós éneket is lehet keresni. Ha ugyan van ilyen. Ha nincs, akkor találjatok ki!

A karkötőt az íróasztalukon tartsák otthon! Így nem felejtik el, hogy másokért is imádkozzanak.

Néhány héttel a készítés után érdemes megkérdezni, hogy használják-e a karkötőt.

2 megjegyzés:

  1. Mi is csináltunk imakarkötőt. De a halas motívum a mi óránkhoz nem kapcsolódott volna ennyire, ezért valami általánosabb formán gondolkodtam. Végül eszembe jutott, hogy már láttam ilyet: szép csomagolópapírt kb. 1 cm széles és 5 cm hosszú csíkokra vágunk. A gyerekek beleírják az imakérésüket, majd szorosan összecsavarjuk (azért egy kis lyuk maradjon a közepében), és összeragasztjuk. Ez lesz a papírgyöngy. Annyit csinálunk, hogy körbe érje agyerkőc csuklóját, de nem muszáj mindbe imát írni, mert nem jegyzi meg úgysem. Végül felfűzzük őket gumira. Lehet közéjük gyöngyöt is tenni díszítésként. Ha érdekel, küldök képet. :)

    VálaszTörlés