2012. június 25., hétfő

Negyedik nap főjátéka

A játékos tábor negyedik napjának főjátéka a Kétségbeesés Várából való kiszabadulás.
A várból való kijutás módját a korábban leírtakhoz képest egy kicsit módosítottam.
A börtönből egy mágneszár és egy számkód kinyitásával lehet kijutni.
A gyerekeket két csoportra osztottam. Első lépésben adtam egy kilyukasztott kartont mindkét csapatnak. A kör alakú karton közepén egy kivágott lyukban egy polifoam darabra kulcsot rajzoltam. A "mágneszár akkor nyílik ki, ha a két polifoam kulcs összeér.
A kartonhoz csak annyit utasítást adtam, hogy a nyaklánc-kulcsokkal kell mozgatni, a kulcshoz érni nem szabad. csak a lánc végét szabad fogni.

Tudom, nem jó a kép, de látszik a sárga polifoam kulcs-korong. És a gyerekek megoldása:
a nyakukban marad a lánc, a kulcsot a lyukba tették.
A másik csapat ezt máshogy oldotta meg.

Beleszúrták a kulcsot és fogták a lánc végét. Hogy itt már be van kötve a szemük?
Igen, mert túl kicsi volt a hely, hogy mozogjanak. Esett az eső egész éjjel, nem tudtunk kimenni.
Szóval elindult a két csapat egymás felé vakon. 
És azért sikerült a "mágneszárat" kinyitni.

Aztán jött a számzár:
Mindenki kapott véletlenszerűen egy számot.
Majd számnövekvő sorrendben kellett állni úgy, hogy helyet cserélgetnek beszéd nélkül.
Csak mutogatva.
Kedvencem:
317-es szám mutogatása.
Egy kisfiú úgy mutogatta, hogy először mutatott 3-at, aztán 10-et, majd 7-et.
Elsőre nem sikerült. Persze csalódtak a gyerekek, mert nagyon sokáig próbálkoztak 16-an.
Amikor nem sikerült, akkor a kihívást fokoztam. Kaptam 5 percet, hogy most jól álljanak sorban. Számokat újraosztottam.
És befejezték a feladatot időre.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése