2012. június 14., csütörtök

A zarándok útja tábor-4.nap

Csütörtök: 4. Nap
Forrás: parokia.hu; Zefír

8.30-9. 15 Energetizáló játékok udvaron KÖZÖS
1. Angyal-ördög Idő: 10 perc
A csoportból mindenki választ magának magában egy Apolliont és egy Evangélistát. Nem árulja el. A feladat: a kijelölt térben mindig mozogj úgy, hogy az Apollionod és és Evangélistád között legyél.
2. Véletlen találkozások idő: 15 perc
Leírás: Teremben sétálva véletlenszerűen párt találni. Egymásnak elmondani, hogy:
a.  Ma reggel, amikor felébredtem, akkor mire gondoltam.
b. Tegnap nekem az volt a legjobb...
c.Nagyon szeretnék ma ...
3. Fólia-üveggolyó/ejtőenyrő   Idő: 15 perc       
Nagyok: Festőfóliát kifeszítünk óvatosan, majd üveggolyót kell benne megtartani. Először egy, majd több.     
Kicsik: ejtőernyővel és labdával ugyanez.
9.15-9.45 Áhítat-énekkel KÖZÖS
Ének:
9.45-10.15 Tízórai
10.15-10.25 Kerettörténet:         KÖZÖS
Keresztyén halad a mennyei város felé. De nincs könnyű dolga. Mindenhol veszély leselkedik rá. Eljut Hiúság városába. Ott bíróság elé állítják, elítélik. Egy jószándékú városlakó menekíti ki a város haragja elől. Keresztyén halad tovább a keskeny úton. Találkozik reményteljessel. Együtt haladnak. Sajnos rossz irányt vesznek, amikor Mellékútit kezdik követni, aki rossz felé halad. Így sajnos betévednek Kétségbeesés Óriásának a területére. Az óriás börtönbe veti őket. Napokig nem ad enni nekik. Nagyon kétségbeesnek, már nem is hiszik, hogy kimenekülhetnek innen. Reményteljes bíztatja Keresztyént. Amikor imádkozni kezdenek éjfélkor, hajnalig imádkoznak. Egyszerre csak Keresztyén rájön, hogy a nyakában van az Ígéret kulcsa. Ez minden zárat kinyit Kételkedés várában. Ezért együtt fogják a kulcsot és megpróbálják kinyitni a zárat. Vajon sikerül nekik?
10.25- 12.00 Negyedik főjáték: Karón varjú CSOPORTOKBAN   
Kerettörténet: Itt vagytok megkötözve Kétségbeesés várának börtönében. Megtaláltátok a kulcsot. A feladat, hogy illesszétek a zárba a kulcsot együtt, mielőtt megérkezik az Óriás.
Kicsik:
1. Meg kell találni a kulcsot a teremben. A játékvezető                utasítása szerint.            
2. Kész eszközt kapnak, amivel megpróbálhatják kinyitni a zárat. Labdát kell egy kereten elvinni a zárig.
Nagyok:
1. Játék: El kell jutni az ajtóig, ahol a zárba bele illeszthetitek a kulcsot. Nem szólalhattok meg, mert az Óriás akkor meghallja és lejön és akkor nagy bajban lesztek.
Mindenki kap egy lapot, amin van egy szám. Beszélni tilos. Mindenki egy szőnyegre áll. Megnézi a számot. Sorba kell állni a számok növekvő sorrendje szerint. Helyet kell egymással cserélni. Ha megvan a sorrend, felemeli a kezét mindenki. Ha nem sikerült jól a sorrend, akkor új számokat kapnak. Addig kell próbálni, amíg nem sikerül, mert csak így juthatnak ki a börtönből.
2. Játék: Elérkeztek a zárhoz. Csoportban  meg kell alkotniuk egy eszközt, amivel a kulcsot a zárba tudják együtt illeszteni, de úgy, hogy nem érnek a kulcshoz.
Eszközök:

Karton, magzagok, kulcs, zár

11.30 Megbeszélés CSOPORTOKBAN
Kérdések:

12.00-13.00 Ebéd
13.00 Kézműveskedés
Mécses kicsi, illetve közös deszkás drótos kinti.
14.30 Sütnivaló elkészítése
15.00 „Napi jó hír”
A kétségbeesés börtönéből kiszabadít Isten. Ígéret és  remény.
15.30 uzsonna

1 megjegyzés: